- Tränartips

Det var någon som önskade lite tränartips här på bloggen från tränarna jag tränar för. och självklart delar jag mer än gärna med mig!

det är så olika från person till person som man tränar för, vilket taktik och ridstil dom har. Därför tycker jag att det är viktigt att man väljer sina tränare så man får en bra mix så man hittar just sin egna ridstil, för ingen är exakt lik en annan! Tycker också att det är ganska viktigt att rida för fler än bara en tränare, kanske 2-3st? varför undrarf ni säkert då!? Jag anser att ingen ser eller tänker lika som en annan. Så det en tränare ser, kanske inte den andra ser osv, därför är det nog otroligt viktigt att träna för olika, ivf om man är tävlingsryttare och vill ha en bra bredd. (Om man har ett specifikt problem med hästen kan det ju vara bra att träna för endast en, eller om man är i ett "lägre" stadium i ridning.) Kan vara unghäst eller liknande.

Någon därute tänker säkert att det är bra att rida för endast en tränare och jag förstår tänket! men tycker endå att det är bättre att hitta den perfekta "mixen" så man kan hitta sin egen stil! :)

Nå, nu till saken.. tränartips!

Har fått så mycket tips genom mina år på ridskola och såklart från tränarna från Kulla-vreta! Tänker att jag kanske kan skriva ihop något imorgon, eller kanske flera inlägg olika dagar? det ska jag tänka på! men imorgon tänker jag ivf dela med mig av något tips som jag tycker lärt mig mycket! Jag lovar, jag har massor! :)

Kunde inte välja bild så det fick bli två halvdana istället! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0