- Strömsholm

Nu kommer den säkert efterläntade resultatet från helgen!

Först ut var det visning av både hästar och ponnyer, jag fick en ponny som hette Munsboro Aussie, ett 8 årigt sto från ngn ridskola (som jag inte minns namnet på.) den hästen var väl ingen jag såg fram imot att rida, (var en annan tjej som hade hästen innan mig också, och då kunde den bland annat inte stå still och var en aning stressad.) På framridningen fick alla exakt 20 min på sig att rida hästen innan man skulle in på banan. det var exakt på minuten man fick hoppa upp! Jag och Aussie kom ivarje fall bra överens, utom i ryggningen. tror seriöst inte att hästen kunde rygga rakt och i takt. ^^ haha, jaja. men jag tycker faktiskt att vi fixade dressyren tillsammans på ett bra sätt och kom på en 6 plats där!

Hästkunskapen var också på lördagen. det var två delar, en del var bara ett papper med massor av frågor. man skulle också sätta ut alla delar på hästens huvud som käftgrop, haka, underlapp, mungipa, kedjegrop osv. Den andra delen var massa saker som låg på ett bord. även massor med foder och en lapp med hästen skelett. Tyckte provet gick bra. allt utom hästens skelett som jag inte alls är hajj på. Kunde ju såklart bärbensknölen och griffelbenet och sånt där, men men.. i vilket fall som helst så kom jag sist på hästkunskapen. haha, skämdes verkligen när jag såg det. men tycker faktiskt jag gjorde bra ifrån mig så förstår inte hur det kunde bli så. :p men dom andra måste ju varit riktigt bra helt enkelt och någon måste ju komma sist också. :P

Hoppningen var på Söndagen, fick en häst som heter Fame, ett sto där också. Suuper fin i dressyren och hoppningen relativt fin också, men mest en dressyrhäst om ni frågar mig! :) men passade mig ganska bra. Vi kom lite nära inpå kombinationen och touchade lite på nr 5 annars gick alla hinder super och Fame skötte sig fint! :) Omhoppningen gick också bra och jag hade faktiskt den näst snabbaste tiden (för ponny!) men eftersom det var stilhoppningen så kom jag påen 6 plats! och är helnöjd med det!

Kom 11 totalt av 17stycken ponnyryttare, så det var ju ingen toppen placeringen precis. men det tar jag på mig som inte pluggat tillräckligt till hästkunskapen. men allt som allt en väldigt rolig tävling! och har faktiskt börjat tycka att hoppning är riktigt roligt. Finns kanske en liten hoppryttare inom mig trots allt? ;)

Bilder kommer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0