- Lev din dröm - våga satsa

Var ju på ungdomsforum i Stockholm hela helgen.

Helgen började med att vi fick checka in på hotellet osv, där fick jag bo med en som jag intre träffat tidigare, men för övrigt var väldigt trevlig och snäll. Vilket alltid är skönt! Sen var det lite föreläsningar med bland annat Blondinbella och Maria Hallander Larsson. Dom varf riktigt inspererande. Maria gav budskapet "Ingen minns en fegis", väldigt bra faktiskt enligt min åsikt! För vem minns egentligen någon som sitter i ett hörn och inte vågar säga vad den tycker eller inte vågar satsa? Däremot minns man ju väldigt bra den som vågar ta för sig och den som faktiskt vågar satsa! Verkligen något som alla bör tänka på!

Blondinbella däremot var väldigt possitiv om allt! (Maria var väldigt bra och possitiv hon också, men ingen slår Bellas possitivitet!) Hon är så aktiv och vill så mycket så man blir alldeles taggad! Och så fick man faktiskt en ny energikick av hennes föreläsning!

Sen var det massor med prosessarbete, vilket kanske inte låter så jätte kul. men jag kan garantera att det var riktigt intressant och för det mesta jätte kul! På kvällen sen var det galamiddag som gällde. Där var alla uppklädda och dom flesta hade fina klänningar på sig. Riktigt kul var det och man träffade mycket nya vänner! :D

Har kommit på några mål som jag har också. Kom på en hel del under helgen, och som sagt är det bra med små delmål och även lite större mål. Såklart ska man ha mål enligt SMART modellen, som ni säkert kan googla på.

några av mina mål:
*Bli en riktigt bra tränare!
*Tävla Msv B
*Vara en bra förebild
*Jobba inom ridsportförbundet

Som ni märker är en del långsiktiga mål, men jag känner endå att dom är realistiska och det kan faktiskt inträffa! Jag vågar faktiskt tro på mig själv efterf helgen och jag tror att jag kan uppfylla alla mål. så småningom kommer jag säkert på nya mål osv. men tycker endå att mina mål är helt rätt för just mig! Känner mig mera målinriktad än på länge!

Mitt förslag till dig är helt enkelt Lev din dröm och våga satsa! För det tänker jag göra!



Vill ni se bilder, klicka in på blondbellas blogg eller för lite mera bilder på allt möjligt klicka in på hippson.se/havrepappa

Kommentarer
Postat av: Ylva

Exakt vad är det du vill göra inom ridsportförbundet?



Ska jag vara helt ärlig skulle du nog göra mer nytta utanför ridsportförundet. Förbundet centralt är idag är uppbyggt på ett extremt "vi är bättre än alla andra sätt" och man får inte komma med någon ide som inte passar i ramen. Skulle det bli ordning på den interna organisatioen och ett slut på missnöjet i arbetsgruppen skulle situationen säkert vara annorlunda.

Hur det ser ut ute i distrikten kan jag inte svara på där kan du kanske göra nytta.

2011-11-14 @ 00:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0