- Kvalet

Nu äntligen ska jag berätta om kvalet.
dagen började med Dressyren. Där fick jag den häst jag önskat.. nämligen Fernando! har sett honom gå DM med en ryttare bland annat. :) Han var inte lika lätt som jag trode, men endå fin för sin ålder! :) Där fick jag ganska bra, var och är inte helt näjd över min ritt, men tycker endå att jag presterade bra för att vara första gången jag satt på honom! :) I Dressyren vann jag!

sen var det hästkunskap provet. Var mycket lättare än förra året! Nu var det hästens delar och lite annat sånt. :) Där kom jag delad 2a. :)

Sist men inte minst var det hoppningen. Skulle ha Fernando där också, men efter att ha diskuterat med varanndra kom dom fram till att det inte var så snällt då fernando tydligen alltid vägrar ut sig och grejar på tävling. Så fick en häst som kallades för Janne. Han var en super söt och snäll häst verkligen och vi kom bra överens redan från första stund! Dock var han lite setl och rida. (Honom hade jag aldrig heller sett blir riden förrut, inte ens sett honom på bild, så det var helt nytt!) Men han hoppade som en klocka och vi var felfria och det var stabilt gjort! :) Så där vann vi med 8or rakt igenom hela programet. (stilbedömning). Men men, detta resulterade en vinst i hela skiten och jag ska nu represntera ponnyryttarna för Uppland på strömsholm i Riksmästerskapet! :)

Nu måste jag ladda och köra järnet där borta! :D Film på ivf, hoppningen kommer komma inom en snar framtid! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0