- Fin och lite till fin!

Red ut på casper idag och tänkte att vi skulle verkligen jobba ute nu precis som vi gör i ridhuset. Elin var snäll och red ut med mig, även fast han är stabil så är det alltid roligare att ha någon att rida med! :)

I vilkte fall som helst så började vi med att skritta på lång tygel i kanske 15min, sen började jag böja lite åt både sidor och gjorde lite skänkelvikningar längs vägen åt båda håll. Han blev mjuk och fin och när vi travade höll det i sig och han var verkligen med mig! Vi var ett ! Jätte skönt att inte hålla nåt och bara kunna bestämma takten med lättridningen och hästen bara är allmänt underbar. Super härlig var han! Inte nog med det så gjorde jag massor med övergångar och lite halter då och då, och han höll sig kvar! (Lite ostabilt i halterna fortfarande men de är ju inte så konstigt) men i vilket fall som helst är jag vääldigt nöjd med hans prestation idag! Synd att han ska stå hela helgen nu bara. -.- kanske hinner rida honom på söndag om jag har tur. we will se! :)

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0