- Både jobbigt och skitkul!

Idag har jag ju jobbat som sagt. ;) Gjorde allt som vanligt. Sen skulle jag fixa katternas mat, dock var det så jävla äckligt för det hade typ kommit maskar i någon skål, så jag höll på att dö. men men, as äckligt! men sen kom en uuur söt ponny hit och Helena skulle kolla på den och säga vad hon tyckte om den, för de var några som har den på prov för att senare kanske köpa den, (Så då skulle hon helt enkelt säga vad hon tyckte!)

Efter att flickan (som var typ 11år) hade ridit hästen ringde hon till mig, så de var bara att hämta hjälmen och gå upp till rihuset och hoppa upp. Hade ju inte sett hästen gå eller nåt, men vad fan. bara att hoppa upp. ;) Visade sig att hästen var suuuper känslig och att flickan inte fick galoppera på den än för att den var så het. (En Hoppmaskin ungefär.) Hästen var ju lite felriden, men försökte göra rätt för sig och hon slappnade av riktigt fort och hon var super fin. Lite ovant att sita på en sån liten som är så känslig. Men de gick bra. Ägaren var super nöjd efter jag hade ridit henne och nu är dom säkra på att dom ska ha henne. Känns riktigt kul att få övertyga dom helt efter att dom sett mig rida henne. :) aja, en toppenponny med andra ord!

Sen red jag även Bocken som jag nämde tidigare. Han gick riktigt bra, fram till handen och lyssnade riktigt bra! galoppen börjar komma mer och mer och de går riktigt bra framåt. Dock är han trött, eller så har han bara blivit väldigt uppfostrad den här veckan. För han står stilla i stallet, går fint när man leder honom och ja, är helt enkelt som en normal häst i hanteringen. ^^ haha, jaja, gullig är han! imorgon blir det antingen en skritt tur ut, eller så får han stå. För han får inte bli övertrött! Nu ska jag skriva en "att göra litsa på KV" sen ska jag spela Wi med Mickan och kanske Erikay om hon kommer snart. ;)

Tjiiing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0