- Varför föredrar jag ston?

Har alltid gillat ston bäst! varför? ingen aning, dom funkar jag bäst med bara helt enkelt!

Valacker är helt okej, det är ju såklart från häst till häst. men för det mesta tycker jag att valacker ofta är lite för snälla. det händer inte så mycket. Oftast är dom väldigt fina och väldigt lydiga. men inte så mycket mera, dom har inte det lilla extra. ;)

Hade typ verkligen inga bilder från när jag rider valacker. Tycker dock att macho är en väldigt fin och rolig häst. men som sagt, han har inte det där lilla extra som jag söker. ;)

På hingstsidan har jag ju inte ridit så mpnga tyvärr. En väldigt ouppfostrad liten shettis och sen Abbe dåra- har ju ridit casper oxå ( på kullavreta) men aa, ivf. Hingstar är ju helt underbara oftas, Självklart finns det alltid undantag! Jag går oftast jätte bra ihop me dom men nej, stob är ivf bäst! ^^

Abbe på bilden, väldigt fin häst!

 

Sen har vi ju favoriterna, Stona! Dom är inte alltid perfekta, verkligen inte! men dom har det där lilla extra som tilltalar mig. Windy, Ally, Alicia, Chantesse, Lully, Dorina och aa, de var ju bara några av guldligan. :) haha, nästan alla dom här har speciella sett. Ingen är lik den andra och alla är väldigt personliga. Det är nog det jag gillar. Att man måste hitta hästen först innan man verkligen kan den! :) jaja, stona har nästan alltid varit mina favorithästar. har kanske haft 2 favoriter som varit valacker, men sen hare bara varit ston! :)<3

Bild 1 är Ally och bild på Windy :)<3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0