- Mitt hästeri

Började rida när jag var 6 år på Lagga Ridskola, på ngn form av knatte lektioner. Sen slutade jag nån termin eftersom jag inte var tillräckligt stor för att fatta. Varför betala ngt som barnen endå inte fattar ngt av lixom? jaja, men sen började jag igen dåra. har alltså ridit i ungefär 11 år nu.

Har ridit på Lagga ridskola i hela mitt liv. Har haft lite olika medryttarhästar också så jag har ridit privat oxå. Min första hette Sabina. Ett sto, lite äldre dam. Welshponny D-ponny om jag mins rätt. Jätte snäll häst att rida på.

06-07-08 där ngn stans fick jag förfrågan av att börja rida Windy. En welshponny, sto. Såklart blev jag överlycklig då jag sett hennes förra fodervärd tävla henne på ridskolan och jag hade alltid tyckt att hon var hur fin som helst. (även fasst jag kanske inte kunde så väldans mycket då.) ^^ aja, så jag red Windy som min egna häst, (bara jag som red henne) Hon var även den första hästen jag tävlade lokalt på! :)<3

Bilden är från en framridning på en klubbtävling på ridskolan. :)

Windy var mitt allt, verlkligen! En suuper ponnie! Dock så blev vi tvugna att skilja oss åt då det blev massa bråk i stallet där hon stog. Shit inget bra minne alls, men det var ett riktigt bra år med Windy och vi höll verkligen ihop! :)<3

Efter Windy var det ridskolan som gällde igen på fullt allvar. Fick även uppdraget att rida en en B-ponny på ridskolan, Pontus. (Som Erika rider nu.) påbörjade inridningen på honom, men sen fick Erika ta över. 2009 åkte jag ut på första lokala tävlingen med Alicia (Tinkern på ridskolan). Första ute tävlingen på henne var på Säfva kommer jag ihåg. Vi låg på sista plaveringen enda tills sista ryttaren som faktiskt var Klara på hennes häst Dino. haha, hon den lilla jäveln petade ner mig. ^^ men men, var ju sjukt nöjd endå.

Sen har jag tävlat Alicia med många bra resultat. Har även åkt ut en gång med ridskolehästen Caisa, då dom behövde mig till laget. 2009 vann jag uttagningen till Riksmästerskapen och fick delta i ridskole SM för ponny. 2010 började inridningen på Casper. den håller fortfarande på. :)

Under 2010 började jag rida lite smått för Ove Slöör på Val´s Coromant. Sommaren 2010 fixade Ove mer eller mindre så att jag fick komma till Kullavreta och jobba.

Nu rider jag in Casper på Ridskolan och rider på Kullavreta och tränar där för Helena. Händes även att jag tränar för Vincente och Ove. har även tränat för Paolo men tror inte de blir ngt mera med det. ;)

 

Hästarna som varit väldigt avgörande till den jag är idag är:

1. Windy

2. Alicia

3. Ally

Ser ni alla är ston! ;)

 

Tränare som varit väldigt avgörande till den jag är idag är:

1. Eva Öberg & Agneta Nyberg

2. Helena Wiklund

3. Ove Slöör

Två på första platsen. men de är Eva som gett mig grunden och det är Agge som lärt mig rida på det sättet jag rider idag så dom fick helt enkelt dela. :)

 


Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius

hehehehe ^^<3

2011-01-24 @ 21:12:23
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0