- Dag 2 på Kullavreta

Klev upp kl halv 8, var i stallet kl 8. Släppte ut alla hästar och mockade åt 6 stycken boxar, vilket tar lång tid då boxarna är stoora och har mycket spån/halm i sig. Fixade hörpåsar och lite allt möjligt. Vid 1 äre lunchtime. sen släptte jag & Lollo Irack och kingen i ridhuset. :) Sen skulle jag skritta ut på Abbe. Hans sadel som han brukar ha är sönder så jag pröcade Eurons istället. Abbe var galen när jag tog ut honom och ville helst springa runt mig som en jävla idiot. Bitas ville han oxå. xD Det hela slutade med att jag ledde honom lite runt på gården för sitta upp skulle vara en fara för livet. :P haha

Sen skulle hästarna in och fodras m.m. Sen red jag Tubbe igen. Helena var på Globen och kolla på disney on ice eller vad det heter? Så jag red Tubbe sjäv i ridhuset. Han var väldigt fin och lyssnade super bra! Idag var han oxå väldigt lugn och samsad, vilket är skönt! :) sen kom Elke och satte upp lite cavaletti i ridhuset som jag skrittde över i slutet. Känns verkligen som han litar på en. :) så jäävla söt! Mycket beröm blev det och jag tror han gillade det mer än mycket! ;) haha, söt som han är!

Elke (som bara pratar Engelska och tyska) pratade mig mig efteråt och sa att de såg mycket fint ut och undrade om jag skulle börja rida honom. Tyvärr kommer jag ju inte kunan rida honom så mycket eftersom jag bor ganska långt bort. men lite då och då kan jag ju såklart!

jaja, jobbig men en bra dag! Nu äre kvällsfodring som står på shemat! hej så länge!

ovisad bild på Dametyt och Helena från i somras! Vill verkligen ha sommar! såå mycket skönare ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0