- Stallfix

På morgonen klev Erika och jag upp kl 7 för att vara i stallet vid halv 8. Mockade hela stallet. när vi var klara så bjöd dom såklart på den årliga gröten. ^^ Sen fick vi julklapp från dom. Fick välja en film ur några som dom hade köpt. Valde en unghästfilm såklart. ^^ Tänkte ta och kolla på den så fort jag får tid! :)

Sen när vi var klara med gröten tog vi Casper och Pontus på en skogstur. En ganska lång tur blev det idag. Perfekt ridväder och bra underlag för det mesta! :) Casper är duktig sålänge vi inte ska stanna från en hög fart eller sakta av. då drar han gärna på. Så jag måste ha en liten sträcka så jag kan börja bromsa i tid. Så ibland kan jag bli irreterad på honom när han inte lyssnar. Men han är endå ganska fin och så, det är bara bromsningen som är lite si och sådär! ^^

Nu har jag dushat och precis sminkat klart. Idag blir det bara familjen som är hemma. (Som alla andra julaftonsdagar för oss.) Men det är då det är som mysigast! :) Nu ska jag ta och kolla på julkalendern. sen vid 4 är det såklart kalle anka som gäller. Min familj är verkligen en Svensson svensson familj= Uppesittarkväll (bingolotto) dagen innan jul, sen på julafton åker vi runt till några i släkten delar ut paket. Äter gröt till lunch (med madeln!) Dock hade ingen idag. :O haha, sen till middag äre julbord. Till Kalle anka är det godis såklart och senare på kvällen är det paketöppning. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0