- Byta klubb?

nu börjar det komma att några ska byta klubb (menar allmänt inte endast från en klubb.) Dom flesta stannar ju på sina klubbar, men en del byter. vilket är förståendliogt om man saknar något som inte sin egen klubb har. 

Själv skulle jag verkligen inte byta klubb. Det är min klubb jag ridit på i hela mitt liv och utan dom skulle jag inte vara där jag är idag, så varför skulle jag byta? Min erfarenhet varför folk byter är nog mest för detta med lag. sen kan det såklart vara massa andra grejer också som spelar in. men dom allra flesta faller för lagen. :) Men om man byter till dom som redan har lag och är super bra, hur ska man då kunna få andra jämnlika lag att tävla mot?

Om världen eller aa, detta som jag pratar om skulle se ut som jag vill. skulle jag vilja att ingen böt bara för att man vill byta till en klubb med bättre ryttare. (pratar inte om min egen klubb, utan allmänt om alla klubbar.) Jag skulle vilja att alla klubbar var typ lika bra, fan vad kul och spännande det skulle vara ute på tävlingsbanorna när det blir lag och grejer! :)

Sen tror jag att man säkert uppskattar vinsten mera om man verkligen har kämpat sig till vinnarplatsen och inte kommer dit på en räkmacka.

Okej, blev en luddig text. men hinner inte skriva så utförligt. Hoppas ni fattar min mening ivf! :) Jag skulle aldrig i hela mitt liv byta klubb nu. Okej jag rider ridskolehäst så kanske inte så konstigt. men jag skulle endå aldrig kunna byta, för utan klubben som jag har nu skulle jag aldrig ens kommit dit jag är idag. och det är inte klubben som gör en bra. det är den du är som person och dom förutsättningar du har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0