- SM & Kval 2010

Eftersom det typ var 10års jubileum på SM grejet skulle dom ha något speciellt. alltså slog dom ihop hoppning, dressyr ocg hästkunskap. Så först red man dressyren (precis som 2009) sen red man hoppningen och sist men inte minst skrev man ett hästkunskap prov.

Jag brukar ju inte hoppa. Därimot har Erika (min syster) varit ute och hoppat på Alicia en hel del förrut. Så jag var minst sagt lite död när jag skulle inte. hatar verkligen att man inte har tiden att slappna av och tänka lite, det gäller just dom sekundrarna som man är inne lixom. ush. ^^

jaja, dressyren. Dom ropade aldrig in mig till colectingring så när jag kom in i ridhuset fick jag startsignal direkt. var så jävla sur så det sumpade halva min ritt. var väldigt besviken på ritten för den hade verklige gått åt helvette (tyckte jag) men men, kom på 3dje plats i dressyren efter en häst med två olika ryttare.

Hoppningen. Jag och en av mina kompisar från Säfva (Sara) hade gått banan ihop, men lyckas missa informationen om att omhoppningen var direkt och inte efter alla hade hoppat. (som det stod i proppen och överallt). Så för att inte bli förvirrade övade vi bara in grunden. Hon hoppade som nummer 3 (ingen innan henne hade kommit till omhoppning) Hon hoppade felfritt och sen red hon förbi omhoppningen (då hon och jag trode att den skulle hoppas efterråt.) men publiken fick rätta henne och trots att ho inte hade pluggat in banan hoppade hon den felfritt. dock med 4 fel då hon inte trode man skulle hoppa omhoppningen förrän senare.) Verkligen dåligt att man inte säger det till alla. Medans hon hoppade lyckades jag memorera omhoppningsbanan något. (inte för att jag trode jag skulle lyckas komma dit, men i säkerhets skull) ^^ haha, jaja. trots den kanske inte så snygga stilen kom vi över alla hinder. Vidare till omhoppning. Där blev jag så förvånad att jag överhuvudtaget hade kommit runt grunden. Så ett stopp på första hindret. men sen felfritt genom hela. Så sammanlagt fick vi 4 fel då. ^^
Var hur glad som helst ska ni veta efter den ritten. ;) Kom på en 3 plats där också, om jag minns rätt.

Hästkunskapen
. hade ite pluggat ett dugg då Strömsholm var helgen innan och jag hade fullt upp med det. Desutom vann vi ju och blev Sveriges bästa på hästkunskap 2010. Så varför skulle man behöva plugga lixom? haha, jaja. Fick helt hjärnstopp då jag fick provet. Kunde det mesta, men kan allvarligt talat säga att jag var as dålig. Som tur är jag ingen person som hakar upp mig på saker utan livet går vidare. passerat är passerat och jag lever i nuet. Ingen idé att vara grinig för något som går att göra ogjort. ;)

sammanlagt kom jag på en 3 plats. Helt okej, men ihopräkningen var ju kaos från arrangörernas sida också. (Dock är det inte så lätt när distriktet inte berättar hur man ska räkna ihop resultaten.) man kunde typ inte vinna om man inte kom dubbelnollade i hoppningen. (och eftersom det var så, kunde ju bara 2 (på ponnysidan) vinna då det bara var två felfria.) Även om de var en annan som hade vunnit både dressyren och hästkunskapen så fick inte hon vinna då hoppningen "vägde" mest. Dåligt tycker vi som är dressyrryttare! ;)

men men, rolig dag var det trots allt! :D

Två bilder från dressyren :) Sen har jag bara film på resten. ;)

 


Kommentarer
Postat av: jennie/ dressyrfokus.blogg.se

SV: Ja, vi är väl bra på det mesta fortfarande? ;)Nja, jag vet inte riktigt. Vill hellre gå kuser i hästmassage eller foder än att vara med i en hästcup. Varit med i kunskaps tävling har jag ju redan gjort liksom :)

2011-08-24 @ 14:29:40
URL: http://dressyrfokus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0