-SM & Kval 2009

Det här året var det Dressyr som gällde. Jag och Alicia åkte till Lurbo (där kvalet var). Visste väl inte riktigt att de var ett SM kval när jag åkte dit. ^^ haha, så smart som jag är. Hade Eva med mig då ingen annan kunde skjusa. Så hon var ju lite av en tränare på plats såklart!

Eftersom tävlingen endast är för ridskoleryttare så är det ryttaren som bedöms och inte hästen. Man rider dressyrryttartest och man rider inte ensam på banan utan man rider två och två. Jag fick rida med en super snäll tjej från Enköping. jaja, Alicia Skötte sig fint, (som alltid) * :) Prisutdelningen var spänd då ingen visste något resultat alls. Alla klubbar hade ju flera representerade från deras klubb medans jag var själv kommer jag ihåg. haha, stog ju lite "bakom" alla andra. ^^ men men, Ivf så ropade dom upp att jag var vinnaren och skulle representera Uppland (på ponny). Skit kul och väldigt oväntat.

Som tur var SMet i Uppland just detta år, faktiskt på Enköpings anläggning. Alla skulle rida en häst dom aldrig sett eller suttit på. Jag fick en häst som hette Carras. En liten stor häst, men räknades som D-ponny (var kanske runt 1,50) Alla hade en egen hästskötare som knoppade och fixade allt med hästen samt skrittade fram. Sen när hästen var framskrittad fick man rida hästen i exakt 20min innan man skulle in på banan.

Jag som älskar rida andra och nya hästar tyckte ju självklart det var super kul. Min häst var jätte mysig, dock tyckte inte ryttaren innan mig att han var det. (Man delade hästen med en till från någon annan del av Sverige). Hon som hade honom innan mig tyckte han var lat och ja, inte alls hennes typ. men men, de var bara att fortsätta rida. Carras var duktig, dock fanns det grymt duktiga ryttare där, och jag slutade precis utanför placering . 7 plats. Alla som var där var ju tydligen "vinnare" endå eftersom dom hade kommit dit, så alla fick ju pris. men endå. ^^ efterråt blev jag intervjuvad av en tidning kommer jag ihåg. Men ivf, super kul vare! Rekommenderar verkligen alla att prova på!

Några bilder på mig och Carras ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0