- Hästkunskap cup

är en tävling där man måste kunna hästkunskap. Tävlingen annordnas av CUS (centrala ungdomssektionen) och hålls på Strömsholm. (hålls även en nere på Flyinge för de som bor längre ner i landet.) Sist, alltså 2010 var det 36 lag från hela Sverige som deltog. Man är tre stycken i varje lag i olika åldrar/kategorier. jag har varit med i cupen år 2009 och 2010.

2009 var det "bara" 17lag med i cupen. och vi kom 2 och vann massa prispengar. Vi var bland annat snabbast i Sverige på att sätta ihop ett träns! haha, jaja grymt kul var det!

2010 var det nytt upplägg och mycket flera lag som deltog, (som sagt 36st) Mitt lag vann. Vet inte hur vi lyckades med tydligen så var vi väl bäst då. ^^ Så jag och två till som deltog i mitt lag har titeln "bäst på hästkunskap 2010". Eller SM mästare. Välj själv vad som låter bäst. ^^ jaja. Vi blev även sponsrade innan cupen från Agria då vi brukar göra bra från oss på tävlingar som innehåller hästkunskap.

Här ser vi ju att alla som tävlade för våran klubb hade agria mössor. (Johanna, som står åt vänster på bilden var skjus och lagledare, så hon tävlade alltså inte.) Vi som tävlade hade alltså lagga-jackor också! :)

 

Jaja, nu den 8 Oktober går cupen på strömsholm 2011. Ska såklart dit med samma lag som vi var i fjol! :) Super kul ska de bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0