- Tävling

yes idag klev jag upp typ halv 9. Gick upp till stallet, ryktade och knoppade Caisa. Sen red jag en sväng i ridhuset för att känna på henne lite. Då gick det SJUKT BRA! Så bra har hon aldrig gått med mig, så då blev jag jätte taggad. sen vid ungefär 12 lastade vi och åkte. :) Caisa som aldrig varit ute och tävlat förrut skötte sig exemplariskt på plats. Red fram i endast skritt och trav. Målet med framridningen var att få henne att slappna av och gå i lungt tempo vilket jag tyckte jag lyckades bra med. :)

Sen inne på banan var hon lugn och duktig. Jag klantade till mig i första galoppen, (råkade fatta fel men ändrade det lika snabbt.) hon var lite ostadig i formen men för det mesta gick hon fint. är jätte nöjd med henne och hon kämpade på jätte bra! Första tävlingen och det var LA vi red. (Lagklassen) Domaren dömde allmänt konstigt. (enligt mig) men tycker jag fick dom poäng jag förkänade! :) men jag fick 51% Vilket inte var så jätte bra precis, men är jätte nöjd över Caisa då jag trode jag skulle få långt under 50%. ;)

Har någon bilder? SKICKA GÄRNA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Caisa har varit ute och tävlat mycket som unghäst med Karro Dahlqvist och Anette Simson som dömde är en av de bästa domarna i Uppland. Där får man verkligen poäng man förtjänar.

2010-10-17 @ 22:41:28
Postat av: Erika

Inte ens ett namn har du ? jaha va kul , dock visste ingen om de´, därför hon skrev kanske ? nu vet hon. Har hon sagt att hon är dålig? nej ? det står till och med jag fick dom poängen jag förtjänade? sluta bry dig!

2010-10-18 @ 08:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0