- RM

Yes idag var det Uttagningen till Riksmästerskapet som gällde (sm för ridskoleryttare.) Måste först säga att jag inte kan klaga på Alicia någonstans. Hon var super idag. Dressyren, kunde gått bättre. men de var jag som inte var riktigt med. och hoppningen var hon super och ställde upp. och duktig att stå på transporten och gå in och grejjer. Helt enkelt bäst! <3

Tävlingen var lite rörig. Arrangörerna visste inte riktigt hur man skulle räkna ut resultaten och de var konstigt i collectingring när jag skulle rida i dressyren så när jag kom in i ridhuset fick jag rida in på banan direkt. Det var inte så bra planerat. sen i hoppningen blev reglerna ändrade och grejjer. -.- Men skyller lika mycket på Upplands ridsportförbund som på arrangörerna. men men över till mig nu!

Dressyren: Framridningen blev lite kort då jag blev lite sen ut. Framridningen var hon stel i början, men lossnade riktigt fint på slutet. Kände att jag inte fick igenom allt som jag behövde. men hon var helt okej, så de var bara att rida in på banan. Eftersom jag fick startsignal direkt när jag kom in i ridhuset blev det lite plötsligt så jag hann inte rätta mig som jag skulle. ^^ Var sjukt onöjd efteråt. men när jag tittar på filmen nu så ser hon fin ut mestadels. I galoppen orkade vi inte. men hon gjorde det jag bad om. ;) men red lite dåligt men slutade på 7,3. Vilket är bra! L:2 programmet.

Hoppningen: Har aldrig hoppat ute och Alicia är väl ingen stjärna på hoppning heller. men jag vet allvarligt talat INTE hur vi lyckades men det gjorde vi. Kom vidare till Andra fas. Fick en vägran där då jag helt plötsligt glömde rida. haha, lite skum är jag ju, men men. ^^ om vi hade kommit dubbelnollad så skulle vi nog ha chans att ha vunnit! men men, hon var super duktig och ställde verkligen upp! duktiga hästen.<3 På ryttarmeddelandet stog det att man hoppar fas 2 efter och höjjer och grejjer. Alla innan ryttaren före mig hade haft fel i fas 1 så hon kom till omhoppning. Då trode hon såklart att hon var klar och skulle in på omhoppning senare. men visade sig att dom hade ändrat så hon fick hoppa banan direkt. det fick hon 4 fel för för att hon glömde hindret. SÄMST! Om man ändrar ska alla få reda på det! Hon och jag hade inte heller pluggat omhoppningsbanan då vi tänkte att vi skulle plugga senare (om vi kom vidare) Så både hon och jag fick ju lixom improvisera. haha, vi lärde occ alltså inte banan utan läste bara skyltar och hoppade. Sjukt bra av Sara tycker jag! (jag hade ju endå kollat på henne innan så jag hade ju lite hum.) men hon fick somsagt 4 fel för att dom inte informerat alla, vilket jag och många andra tycker är FEL. men men, Alicia var super och jag är jätte nöjd över hoppningen även om det inte såg så proffsigt ut men de visste vi redan att de inte skulle göra. ^^

Teorin: Teorin gick åt helvette. ^^ var svårt. senor och grejjer skulle man kunna, nej ingen hitt för min del. ^^ men men. helt mitt fel. vet inte vart vi kom i helhet men vi kom nog helt okej tror jag! :D Ska fråga Unni (hon som vann i dressyren) vad hon hade i dressyren. :D I want to know!

Nu kommer lite bilder som www.Klarahovstadius.blogg har tagit ! :D

Rolig dag endå! Tack alla för en rolig dag, speciellt Säfva & Lurbo! :D

 

_____________________________________

 

OMG, Glömde att jag fick rida Klaras söta Dino idag. hihi, efter att jag hade ridit hoppningen fråga hon om jag ville rida. Och självklart säger man inte nej till det. :P haha, red bara en liten stund och prövade honom i skritt, trav och galopp. haha, kan ju säga att jag red väl inte så bra, haha ^^ men Dino var gullig och snäll. :) Även om han hade huvudet lite uppe i himlen för det mesta så var han duktig. bara jag som inte red ordentligt. för sen när klara red ja då gick han ju prima, så ja. Där har vi beviset att jag inte kan rida vem som helst. :P men i galoppen gick det faktiskt bra. :D jaja, Tack Klara för att du lät mig rida en sväng ! :D<3

 

En bild på Klara och Dino ! :D



Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius

Hihi :D<3

Unni hade 7,8 :)

2010-10-24 @ 21:03:46
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0