- helgen

Nu tänkte jag börja skriva om helgen. ska försöka göra det kort och intressant. ;)

LÖRDAG: åkte till Kullavreta. Kollade på div 1 tävlingar i dressyr. Hjälpte även till i stallet. Pratade en massa med Helena. Jätte kul. Det är nästan helt klart att jag nästa termin ska rida för henne 2 dagar i veckan och träna/tävla någon av hennes hästar. :) Men vi får helt enkelt se hur det blir. Skulle verkligen vara super för min del!

Sen vid halv 2 åkte jag och mamma hem till Lagga igen. Fullt upp. jag och Inez var ute och skulle sätta ut en mysrys runda. Jag tog med mig casper och red på honom. En skritt tur. men casper han var piggelin och ville helst trava hela tiden. ^^ Gullis. <3 men de gick bra och han var duktig! Sen på Kvällen var det Mysrys. Vilket gick jätte bra. Min röst höll dock inte hela vägen ut, men de gick som sagt bra. hade ju Amanda och My som skrek åt mig ibland. ;) haha. :)

SÖNDAG: Efter en sen kväll uppe i lagga åkte jag hem och sov. Sen klev jag upp 10 och upp till stallet. Red caisa först. (det var dressyrträning för laget.) och jag skulle kolla om Caisa var ett alternativ att ha på tävlingen den 17. red först lite allmänt på en volt bara medans eva sa saker och grejjer. Vilket gick SUPER! Hon var jätte fin och mjuk, även i galoppen. Dock var hon inte lite fin i vänster varv, men fin överlag. Sen red vi igenom LA programet. HAHA, säger jag bara. Det gick fortare och fortare. och det gick inge alls bra. -.- men i vilket fall som helst behöver laget en junior, så de blir caisa. Räknar med att komma sist så behöver jag inte bli så besviken sen. men ska självklart försöka mitt bästa! ;) Efter att ha ridit Caisa är man ju ivf hur död som helst. ^^ Caisa har ju aldfrig tävlats ute heller så hon kanske är rädd för att komma ut och med dressyrstaket och allt. ja, de är bara att hålla i sig lixom. xD

Sen longerade jag Casper, han var duktig. inget så mkt mera med det. ^^

Sen var det hoppning med Alicia som gällde. HAHA, säger jag bara. Hoppning och jag passar inte ihop. ett STORT skämt äre. ^^ för det första är jag nog ganska rädd för att hoppa. har inte hoppat sedan jag vet inte när. och nej allt går lixom bara fel. Tur att alicia är ganska snäll och hoppar ivf. Hon vägrar dock när det börjar bli för jobbigt. eller om hon är för trött. så jag hoppas på det bästa på tävlingen. om jag vägrar ut mig så är jag inte förvånad om jag säger så. ^^

Sen var det fyspass. Jobbigt, men roligt!

Känner att de varit en väldig jobbig men endå rolig helg! :) Vi kan ju konstantera att Hoppning + Sofia går INTE ihop. Det går imot mitt ridsätt helt och hållet. Efter hopppasset förstår jag varför vissa hoppryttare sitter som dom sitter. Kan ju säga att om jag skulle hoppa skulle nog alla hoppryttare klaga på mig. men ja tack. TUR att jag inte har hoppsits!! ;)




casper in action. inezzio.blogg.se har tagit bilden

inezzio.blogg.se har tagit bilden. Skit söta caisa. och snygga jag. :P haha, väldigt sexig just när bilden togs xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0