- Dressyrtävling

Yes, idag har jag hållt i dressyrtävlingen på Lagga. :) Allt flöt på precis som det skulle. Inga problem alls, skönt! :) Jeanette Nyman-Nilsson var domare! Allvarligt, hon har så sjukt mycket kunskap. de har väl alla domare, men kände verkligen att jag fick lite tips idag. (Jag red ju inte alls) jag fixade mest med att räkna ihop protokoll osv, men fick nedå reda på en hel del. :D KUL!

tex, varför ska man inte luta sig bakåt i en ökning? Vi ser väldigt många som gör det, och vi alla vet ju att det inte är bra. men Varför?

- Om du lutar dig bakåt sitter du mera på sittbenen och "trycker" därför ner hästen. Ryggen får ingen frihet eftersom du sitter för "hårt" och därför kan inte hästen ta ut steget som den egentligen kanske kunnat. Om du därimot sitter i lodrät sits (vilket man alltid ska göra) får hästen friare rygg, ett litet tips var att smyg svanka lite i ökningen för att hästen ska få en "friare" rygg.

Där ser man, väldigt intressant! :D

Curre och Mikaela får stå för bild då dom vann första klassen LB. :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0