- De beror ju på hur man tycker...

Såg en tjej som hade lagt ut denna text på sin bdb. Känner henne inte utan kom in på hennes bdb av en slump..


Något som kan störa mig är när man svarar "tack" på ganska udda kommentarer. Många lägger upp bilder på sina hästar(gäller givetvis andra djur också) och får kommentarer som "gud vilken fin häst" eller "vilken söting", hur kan man då svara "tack"? xD Det är väl ändå inte ägaren som borde tacka? Eller? För på vilket sätt har ägaren med hästens söthet och skönhet att göra? Skillnad vore det om man kommenterade ekipaget häst och ryttare, eller om man kommenterar jobbet man lagt ner på hästen. Men att säga "tack" till någon som säger att min häst är fin, tycker jag är helt bakofram.


______________________________________

Förstår hur hon menar, och förstår att hon kan "störa" sig på det. men själv tycker jag att det är lite konstigt. Asså klart man får skriva tack. Asså jag skriver alltid tack. Och de är inte ens mina hästar.

Om någon skriver att din häst är fin, inte fan skriver man. "de tycker jag med". Eller visst det kan man, men de är ju trevligare om man skriver "Tack". desutom visar ju det att man tycker samma sak och desutom är man artig.

En smart person under hade påpekat att de visst är ägarens förkänst lite gran, de är ju vi som ryktar, skapar muskler osv. Min åsikt är att man bidrar ju självklart lite med att hästen ser välvårdad ut, därimot kan en häst vara smutsig och vara söt endå. men den kan fan inte vara "fin" om den är  mager, smutsig och vanskött. nejnej. Ägaren har rätt att säga tack, eller de behöver inte ens vara ägaren. vem som helst! jag tänker då verkligen fortsätta säga tack. Jag kände bara att jag måste verkligen säga min åsikt om saken. Har inget jätte bra argument imot hennes lilla text, men jag kände bara väldigt starkt att de är "Här jag står".

Nu vet ni min åsikt om saken! TACK!

Vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius

Förut skrev jag typ "tack eller vad man säger x)" men när man får 100 kommer i veckan orkar man inte, så nu skriver jag "tack" om det är en bild på mig och dino och om någon skriver "söt" skriver jag "aa:)"

hehe :P

2010-10-03 @ 13:58:04
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0