- bilder från Hästkunskap cup

Några av er har väl antagligen läst på SvRF hemsida om det hela. men tänkte berätta lite mera från mitt perspektiv.

 

På Lagga klev vi upp 5.45 och åkte från lagga kl 6.15. Någonstans kanske halv 9 startade mitt lag med alla grenar. Det var 6 st "stationer".

Station 1 var att skriva om stallapoteket, (vad som finns och skriva namn på olika grejjer som låg på ett bord.) och så skulle vi svara på lite frågor och symton och grejjer.

Station 2 var att svara på frågor om stallet, samt hitta fem fel på en som visade häst för hand och skriva vad en annan tjej gjorde med din häst.

Station 3 var säkerhetssak. man skulle svara på frågor, finna 10 fel i stallet samt knuta en säkerhetsknut.

Station 4 var att sätta ihop ett träns på tid, skriva sadeln och tränsets delar.

Station 5 var att väga två höpåsar. ge rätt foderanalys till rätt häst. Svara på foderfrågor och skriva namnet på olika fodersorter.

Station 6 var en clinik som man skulle svara 3 frågor på.

 

Själv tycker jag att station 5 var svårast och station 4 var lätt enklast!

Vi kunde inte den sista frågan helt på cliniken (nämligen vilka bokstäver de var på en lång dressyrbana, dom dolda.) men vi gissade på dom vi inte kunde och tydligen måste vi fått ganska mkt rätt. :)

När tvåorna hade ropats upp (blev 2 tvåor då dom hade lika mkt poäng, inga treor) så trode vi att det var kört. Men sen när dom sa att Lagga hade vunnit så aa. kan inte beskriva känslan riktigt men helt underbart vare! haha, låter lite nördigt. men blev så chockad så jag visste inte vad jag skulle ta mig till. ^^ Sjukt kul vare!

 

Mitt lag var helt enkelt bäst, men måste säga att utan Tessi hade vi nog inte varit så bra som vi var! :D

 

Rekommenderar starkt att vara med på denna tävling! :D har varit med 2 år i rad och de är fan lika kul varje gång! Kom ifs 2 förra året. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0