-första ridturen på tusen år

efter skolan sprang jag hela vägen upp till stallet efter att ha ätit och fixat lite hemma. Tog på sadel och träns på Casper och red honom en liten sväng. eftersom hon stått i två veckor nu så tog jg det bara väldigt försiktigt. Skrittade och travade lite, mest för att få honom uppmärksam. halter avsaktrningar och grejer. Mycket duktig var han ! :D

Sen red jag Tuffe. Den hästen, han var så himla fin i somras. nu är han bara lite allmänt jobbig. Han har inte samma inställning längre. Jag säger bara att de är tur att Carro rider honom oftast så att han slipper gå på så olika lektioner. men ivf, så i börtjan av passet var han lång, tråkig och stel. sen i slutet slappnade han av och gick på nästan som förrut. Skillnaden är att förrut kunde han hålla samma takt och tempo, man behövde aldrig bry sig om formen för den hade han aoutomatiskt. nu måste man jobba hela tiden, och när han är eftergiven så är han de inte på samma sätt som förrut. förrut hade han en sån nacke som alla tittade på, asså han var super fin! men nu går han inte alls med den nacken. ska ta kort ngn gång så ni ska se. nej jag gillar det inte alls. Vill att han ska få tillbaka hans nacke!

Från detta...

Till detta..

Nu är det ngt mellanting.. :/


Kommentarer
Postat av: Lisa!

Verkligen, såg han dock inte i somras, men jag menar om man ser på bilderna, och nu är han bara spinkig å trist.

2010-11-16 @ 21:18:56
URL: http://absolutrutger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0