- Mycket unghästsnack på bloggen

Idag fixade jag Kasper igen. sadel, ett träns (med tyglar och allt) även repgrimma och grimskaft. Precis när det slutat regna tog jag ut Kasper på uteridbanan. Gjorde korallen, han börjar lyssna väldigt fint där också. gör precis som jag vill. :) super kul!

Sen vare uppsittning som gällde. har suttit på honom 2 gången tidigare. Idag var det samma som alla andra dagar. han stog lungt, Mia höll knappt i grimmskaftet. sen vare bara att använda rösten och styra. :) Duktig polle. <3 det bästa med "min" häst är att vi känns verkligen som ett team tillsammans nu. Det känns verkligen som att han litar på mig och är lugn om jag säger att det inte är farligt. desutom litar jag på honom också, måste ju alltid vara på min vakt, men det känns verkligen inte nödvändigt för jag litar på honom, jag känner mig trygg. :) Så duktig så. <3

jaja, nu har jag bestämt mig för att skriva massa om hur det går för mig och kasper i våran inridningsperiod så alla kan se. :) såklart blir det annat också, men väldigt mycket unghäst blire allt att läsa om. ;)

Ska ta nya bilder också. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0