- Hopptävling

Idag var det hopptävling på UPK. ponnyallsvenskan div 3 hoppning. Jag hoppade dock inte, var bara hejjarklack och lite coashing eller hur det stavas. ^^

Åkte dit med Inez som skulle hopp Mulle. Första klassen var framridningsklass. Inez hade aldrig hoppat Mulle ute förrut så det var deras första lokala tävling tillsammans och för det måste jag säga att det gick riktigt bra! ute i första klassen på hinder 5 eller nåt, men i andra klassen taggade hon till och red en skitfin bana. men sista hindret slappnade hon av lite tidigt och då fick hon 4 fel. men super bra ändå! Nästa gång då jävla Inez sattsar vi stort. ;) haha

Sen tessioch stormwind gick det också jätte bra för! Stormwinds första hopptävling någonsin och hon kom runt med 2 rivningar i båda klasserna. :)

Sen Emma och Primadonna var ju super duktiga. Dom kom dubbel nollade i första klassen och kom 3 utanför placering. Sen i andra klassen blev dom nollade igen. :) Super fint verkligen!

Sen var det filippa och Wendy men tyvärr vägrade dom ut sig i båda klasserna. men de kanske var en dålig dag bara. :) men men i vilket fall som helst slutade laget med 12 fel. Nästa gång då jävlar kommer dom igen. ;)

Bilder kommer i nästa inlägg

Sen gick jag upp till stallet på kvällen igen. Höll på med Kasper, gjorde samma sak som i Lördags, vattenmattan på ryggen och sen jag på ryggen. mycket duktig kille. Ingen höll i så det var väl lite rikabelt där, men han var duktig. så nu är jag glad. :) sen höll jag lite hoppträning för pontus och erika som hoppade för andra gången tillsammans. (Pontus är den andra unghästen.) Dom hoppade faktiskt högsta sidan på sockerbitarna så dom var duktiga dom också! ;)

aja, mycket bra dag! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0