- Duktig hest!

Dagen spenderades först sovandes i sängen sen i stallet, sen framför tv soffan och sen här vid min lilla dator. :)

Skön dag, men inte har jag slappat. nej nej, finns inte i min värld. I stallet gjorde jag en massa som behövdes göras sen när alla lektioner var klara tog jag Kasper till ridhuset och jobbade med honom. Sadel, tråns och repgrimma var redskapen. Även vattenmatta och 2 kompisar.

Först jobbade jag själv med honom, Fick honom att gå på och övermattan, även att ta ett steg i taget. Sen var det träning på att ha ngt läskigt på ryggen. Gick väl si sådär i börjar, väldigt läskigt att ha vattenmattan på ryggen. men efter ett tag när vi skrittat med den började han slappna av riktigt fint. :) sen vare hängning som gällde. Inez höll i häst och godis. Sen kastade Eva upp mig. Hängde bara över ryggen. men det var inge farligt alls så alldeles alldeles snart blire uppsittning! :D

Kasper är så duktig, blir nästan alltid glad när jag fixar med honom. :) En dressyrpolle ska han bli. En riktigt fin en också! :D

Bild på Kasper. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0