- Önskeinlägg

Natural horsemanship

Alla har sina egna åsikter om NH. Nu ska jag berätta mina.

Tycker att det är väldigt bra att träna NH på unghästar samt hästar som är lite ouppfostrade eller helt enkelt inte respekterar sin ryttare. Men jag tycker det inte finns någon som helst mening med att träna NH med en häst som är en så kallad läromästare. Det är självklart man tränar detta om man har som mål att ha uppvisningar eller liknande.

Om man ska träna måste man ha ett mål. varför tränar du? samma sak med dressyr eller hoppning. är helt säker på att nästan alla har ett mål med sin träning. Kanske ska ut och tävla? eller att hästen kanske ska bli bättre på en sak, därför tränar man! Man tränar ju oftast inte ngt som de inte finns ngn mening med. eller? Inte gör man 100 sitsup på en dag bara för att? nej alla som gör det har ju antagligen ett mål eller anledning till det.

Sen finns de ju dom som tränar för att det är kul. Allt från NH till dressyr. Och visst kan de väl få göra det, det har jag inget emot. men jag tycker det är onödigt när det finns annat som kanske är viktigare. Men om hästen och ryttaren tycker det är kul, så varsegod. men jag skulle aldrig träna NH om jag inte hade någon anledning/mål med det.

Här har vi två bilder på när jag tränar NH med Casper. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0