- Ny häst

Idag prövade jag att rida hästen I bergtorp. I Lördags pratade ägaren med mig och sa att hon funderat på mig och att hon gärna ville ha mig som medryttare. Så nu har jag prövat henne. Fia som hästen kallas är 160cm hög, 5år och jätte snäll. Dock inte så mkt utbildad och är under inridning fortfarande.

I skritten var hon jätte fin, i traven blev de som en katastrof. Kändes inte alls bra. men sen fick hon hoppa upp och visa lite, så då såg jag hur hon red och tog efter lite så gick det mycket bättre. Så gav hon mig lite tips och grejjer. Så i slutet var hon jätte fin. :) men, det är inte klart än. utan jag vill pröva rida henne lite mera först innan jag bestämmer mig. men ägaren är ivf väldigt positiv och väldigt lätt att ha och göra med, vilket är väldigt skönt!

Juste, hästen står i Lenas stall. Alltså i stallet brevid Bergtorp, (det ligger i samma bygnad men de är ett annat stall.) Ivf, stallet är as fint. kristallkrona och grejjer. Massa regler precis som kullavreta för att de ska vara i "Visskick". Jätte bra enligt mig! :D En del grejjer kan man ju störa sig på, men de är egentligen så jag precis vill ha det. så de är ju härligt! :D

Fia & jag efter ridningen

Ni ser ju stallet lite oxå. :)

Lång tygel. :)

Tyvärr blev alla bilder jätte suddiga. men de var endå inte så mycket att se. ;) hehe



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0