- Hästfronten

Tänkte berätta lite om mig och hästarna jag rider för de som inte riktigt känner mig, eller helt enkelt bara undrar. ;)

Jag heter Sofia och Rider på Lagga Ridskola. Jag rider för tillfället in en häst som heter Casper född 2007, arabkorsning. :) Han kommer troligtvis bli D-ponny eller liten häst. Han kommer att bli skimmel så småningom. Casper är född på Lagga Ridskola och står där nu med. (Just nu är han på sommarbete men när han kommer hem blir det mera skriva om honom.)

Jag tränar på Lagga Ridskola varje Onsdag på olika hästar. Jag tävlar ridskolehästen Alicia på lokal nivå, från LC-LA. Hon är en tinker född 1999, D-ponny. Hon används inom ridskoleverksamheten för alla, från handikappridningen, knatte till dom högre grupperna. Jätte mysig och vill alltid göra sitt bästa ute på tävlingsbanorna.

Jag är väldigt aktiv inom ungdomssektionen på Ridskolan och är mer eller mindre där varje dag. Just nu går jag på 2an i gymnasiet (frisörutbildningen.) Så hinner inte alltid eftersom shemat är ganska hårt. I sommras här fick Lagga en travare som jag och min tvillingsyster Erika (yakire.blogg.se) har ridit. Han heter Tuffe ochär 13år, gått på trav och monte i hela sitt liv och innan vi fick honom kunde han inte så mkt. men nu har han blivit en ridbar ridhäst, dock är galoppen väldigt svår. men han försöker och förhoppningsvis kommer han bli en fin ridhäst han oxå. ;)

Jag har rider även privathästar ibland. Och om någon ägare behöver hjälp ibland med att hästan ska bli riden kan jag vara stand in. dock rider jag inte vem som helst, då jag vill ha ut något av det oxå. ;) Året 2009 tävlade jag i uttagningen av Agrias Riksmästerskap i Uppland. Där vann jag och fick tävla för Uppland i" Ridskoleryttarnas SM". På den tävlingen tävlar alla på en häst dom inte känner, får 20min innan start på att lära känna hästen. jag fick en häst som hette Carras. En jätte gullig ridskolehäst (från Enköping).  På den tävlingen kom jag i mitten typ 6a, precis utanför placering. Mitt mål är att tävla dom högre klasserna så småningom. Behöver "bara" skaffa mig en häst som kan ta mig dit. ;)

Carras och jag

På bilden har vi jag och Carras. Detta är dock ingen häst jag brukar rida. enbart på denna tävling!

 

Som jag redan sagt är jag väldigt aktiv i Laggas ungdomssektion. Lagga är en liten klubb mellan Uppsala och Knivsta. (Kolla in Laggafrk.se) I stallet håller jag i allt mellan himmel och jord, hemsidan, tävlingar, aktiviteter, träningar, olika saker som dyker upp. Kan tänka mig att 90% av alla som rider på Lagga vet vem jag är. ^^


Jag dyker alltså upp lite var som helst på hästfronten. Är inte bara med på tävlingsfronten på ponny utan är oftast lagledare åt hästlagen. Min syster tävlar hoppning på både ponny och häst, därför kanske folk ser mig lite där oxå. ;) vem vet. Om du känner mig eller sett mig, vart har du sett mig? Eller hur känner du mig?

 

Hoppas ni fått en lite tydligare bild om mig på hästfronten. ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius -Tävlingsryttare med världens finaste ponny

Haha då kanske jag kan ringa dig om jag är bortrest någon gång och behöver någon som kan trimma dino (a)?

2010-08-30 @ 21:34:31
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0