- Erika&Cayenne på tävling

Idag var Erika och Cayenne på tävling i norrtälje. Hopptävling. Felicia (hon som rider cayenne med Erika) skulle hoppa första klassen som var clearround. Tyvärr ramlade hon av. (hennes första tävling och allt.) men de är bara att komma igen till nästa! Sen i andra klassen var de erikas tur. Cayenne var tydligen lite för på. Hon fick en ridning på 3an och en vägran på 5an, men kom runt banan. jaja, varken bar eller dåligt. Erika var väl lite besviken men första gången dom tävlar henne + andra gången Erika hoppar henne. :P


Erika & Cayenne, gammal bild dock ^^

När vi väl var i stallet (Bergtorp) och skulle fixa där så var Ove där. Pratade lite med honom. Riktigt trevligt, vilket gjorde min dag! Sen kom en tjej som har häst i det där stallet och undrade om jag ville prova på hennes häst och rida den en gång i veckan. (Hon står i det finaste stallet, med kristallkrona i taket och grejjer.) Såklart dressyrhäst. Hon har sett mig rida Curre och hört lite från Ove och så, så tydligen tycker hon väl att jag är lite duktig ivf. (a) Hästen heter Fia och är 5 år. Har hoppstam, men är en dressyrhäst. Ove tycker tydligen att den är super fin, så ska troligtvis kolla på henne på måndag eller nåt. :) får se hur det blir, men endå lite kul att så många har frågat om mig endå, efter att dom sett mig rida Curre. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0