- Helt jävla underbar

Hejsan!

Idag (Onsdag) provred jag Wal´s Coromant. En häst som jag kanske ska rida ett tag efter hans ägare blivit opererad och inte kan rida honom under en tid. han är en liten häst, 8år. grå. Tävlas mest i hoppning lite grann och så, men dom vill att jag ska rida dressyr på honom. Han är lite ouppfostrad i bowen och så, men de är ju lungt lixom, de är ju bara att säga till honom. ;) Sen i ridningen behöver han piggas upp lite i början, sen går han som en klocka. han testade dock med att inte vilja gå på vissa ställen och så, men de var ju bara att säga til honom på skarpen så gick han ju där sen lixom. Traven var han HELT UNDERBAR! sen galoppen lite jobbig, men fortfarande helt UNDERBAR! jag har hittat en häst jag trivs dunder bra med ! Ska pröva rida honom i ett annat ridhus en gång också, och se hur han går där. :) men helt underbar häst. <3 han behöver dock öva på att bli lite stadigare och öva på skänkelvikningar osv. men det fixar vi! :D 

coromant

Här får vi även en underbar bild på fina hästen! :)<3


Kommentarer
Postat av: eleonor

Vilket sötnos =)

2009-11-17 @ 20:59:04
Postat av: eleonor

Vilken sötnos =)

2009-11-17 @ 20:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0