Söndag

Idag har jag haft fullt upp från stund 1! Träffade Erika idag och fick en parfym av henne som tack för att jag tagit hand om Donna. Tack för det! :D Sen hade jag dressyrkurs och hoppkurs på Lagga! Super kul - som alltid med duktiga elever!
 
Efter kurserna åkte jag direkt till Slavsta och red Dussan. Skulle på DUS möte kl 18, så blev han snabbritt idag och väldigt snabbfix med att både fixa mat och mocka. Har kommit fram till att jag är väldigt effektiv när jag vill, för jag var faktiskt bara 5-10min sen till mötet! Red ut på Dussan, och måste bara berätta hur duktig hon var. Red lungt idag då jag inte hann rida så länge.. Men otroligt stadig i formen med ett bra stöd och lagom lydig. Dussan i storhästformat skulle jag inte tacka nej till! Så fin!
 
Erika hoppade fancy idag för mig också. och hon var såå duktig! Erika hoppar henne jätte bra och man ser att Fancy mår bra hennes sätt att rida på. (Inte för att jag och Erika rider så mycket annorlunda) MEN, Erika är mycket bättre på att lägga hästen rätt på hinder och är kvickare i hjälperna när det gäller hinder och hoppning, vilket Fancy mår bra av! Jag själv blir ibland för seg, vilket kan skapa lite oro hos Fancy. Så ska nog försöka få Erika att hoppa henne oftare.
 
Jag tycker ju också att det är sjukt kul att hoppa... men ibland får man nog tänka på hästens bästa istället för på sitt eget. Och för Fancy är det bättre att Erika hoppar. :)
 
Två bilder på fina Dussan när jag red henne för ett tag sen! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0