-uppdatering från dressyren

Nu ska jag berrätta lite utförligt. Först ska jag passa på att tacka alla Lagga människor som ställde upp på tävlingen och gjorde den så lyckad som den blev. ett stort pluss till dom! :) Nu till Macho och ritterna..

Klass 1, LC:1.
Macho var helt okej, lite stel på framridningen, men mjuknade till lite senare. Väl inne på banan var han lite skeptisk mot dommarbordet i början men gav sig fort och gick som han skulle utan problem. Han var lyhörd och ganska fin, fortfarande liiite stel och sådär, men helt okej. Den stora missen var avsaktningarna i serpentinbågarna där han stannde upp väldigt tydligt på båda avsaktningarna. sen sista halten backade han, allt utom dom två fick jag 7or och 8, vilket resulterade 70,74% och en första placering. Jenny och Skywalker hade samma % som jag men jag hade en 8 mer än henne på allmäna intrycket (på min sits!) därför kunde dom skilja oss åt och jag vann! Så lite tur hade jag trots allt! vann ett fint täcke. :)

Macho och jag från prisutdelningen. :)

 

Klass 2, LB:1

Vi startade som nr 13 i klassen och tvåa i laget. han var piggare nu än i första klassen. Mera framåt och mycket lyhördare. (När Macho är piggare är han även väldigt lyhörd för stannade hjälper.) men men, dommare var Lotta Ingvarsdotter, vilket var spännande för har bara ridit för henne på Tubbe och Alicia. Så var spännande! Macho skötte sig bra i helhet, han kändes lite bättre än i första klassen. Dock blev det ett galoppinslag i travökningen, sen fick vi ett litet stopp i en serpentinbåge i traven. haha, han slutar alddrig att förvåna mig. ^^ Sista missen var sista halten som han alltid lyckas backa i. ^^ haha, men men. han var duktig och jag ska inte klaga! :) Vi slutade på 65,ngt% och kom på en 6 placering! :)

 

Min häst är bäst! Två placeringar av två möjliga! Nästa gång är det LB och LA och jag längtar verkligen efter att få se hur vi lyckas med det! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0